Mateusz Skonieczny

Hello,

I have nearly 20 years of experience in varied work environments – international corporations, companies on the way to IPO as well as innovative SMEs, in particular those on the FMCG and ICT market. My specialities are strategic control, financial planning and business intelligence.

I have developed and carried out more than 20 repair and restructuring projects aimed at companies. The minimum level of cost savings, achieved as a result of these projects’ implementation, has never been lower than 15%. In 2013 I gained more than 4 million net profit for my customers. In the process of financial risk management for companies I have carried out more than 15 different optimisation projects.

For many years I have been advising limited companies’ managers and owners on the security issues against business risks, ranging from fraud risk, through foreign exchange risk, to credit risk. Many times I helped to avoid crisis situations, which could have had a negative impact on the financial position and reputation of the companies involved.

I also work in the field of due diligence, internal audit and IPO preparation support. I help companies to implement innovations, which I think is one of the most effective ways of development, representing the company’s success, its stability and survival potential on the market.

Dlaczego CFO do wynajęcia

  • 20 lat doświadczenia w finansach w dużych korporacjach i MSP.
  • Udokumentowana wysoka skuteczność działania w zakresie oszczędności kosztów, zwiększania przychodów lub zwiększania efektywności biznesu, poprzez skrócenie czasu realizacji poszczególnych procesów.
  • Ściśle zdefiniowane w SLA cele i parametry współpracy – wynagrodzenie projektowe w dużej części zależne od realizacji celów zdefiniowanych w SLA.

Sprawdź jak mogę Ci pomóc w roli Interim Managera.

  • A commercial style of cooperation avoiding the paradoxes of Labour Law.
  • Transferring business risk to an external entity (subject to the SLA provisions).
  • Full settlement transparency thanks to an online tool measuring every second spent on the project.
  • Safe cooperation – liability insurance policy in the amount of 1,000,000 EUR.

Rekomendacje

Doświadczenie

2013 – 2015 – Grupa LoVo – Dyrektor Finansowy

Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium.

Główne zadania:

  • Informacja zarządcza.
  • Budżetowanie i planowanie finansowe.
  • Zarządzanie cash-flow.
  • Optymalizacja kosztowa i podatkowa.
  • Finansowanie projektów UE.
  • Strategia cen transferowych.
  • Wsparcie merytoryczne w rozwoju narzędzi IT.

Główne osiągnięcia:

  • Uzyskanie łącznie 3,5 mln PLN dotacji w obszarze B+R i projektów B2B w ramach POIG.
  • Wdrożenie polityki cen transferowych.
  • Realizacja projektu restrukturyzacji podatkowej w obrębie polskiej jurysdykcji.
  • Wsparcie w projekcie wdrożeniowym klasy ERP.

2010 – 2013 – Mobile Net Sport Sp. z o.o. – CEO, Professional Services Sp. z o.o. – CEO

Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium.

Główne zadania:

  • Opracowanie i nadzór nad realizacją strategii włączywszy w to rozwój biznesu, cele strategiczne, zarządzanie zmianą, itd.

Główne osiągnięcia:

  • Restrukturyzacja kosztowa, procesowa i personelu, w wyniku której zaoszczędzono ponad 40% kosztów operacyjnych rocznie.
  • Uzyskanie 2 mln PLN w działaniu B+R i B2B w ramach POIG.

2008 – 2009 – Frito Lay Poland (Grupa PepsiCo)

Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium.

Główne zadania:

  • Monitoring zgodności i raportowanie zgodnie ze standardami US GAAP.
  • Wsparcie w działaniach audytorów wewnętrznych i zewnętrznych.
  • Zarządzanie ryzykiem kredytowym, kontrola gotówki w terenie, kontrola i optymalizacja kapitału pracującego.
  • Zarządzania budżetem kosztów ogólnych ~50 mln PLN.
  • Rozliczenie kosztów produkcji.
  • Wsparcie w procesach COSO.

Główne osiągnięcia:

  • Redukcja kosztów w wybranych liniach kosztowych przekraczająca 15%.
  • Udział we wdrożeniu Oracle OPM zapewniającym produktywności procesowe wpływające na lepszą kontrolę kosztów bezpośrednich.

2008 – Marflex Maillis Group (Grupa MJ Maillis), Kierownik Finansowy

Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium.

Główne zadania:

  • Budżetowanie i raportowanie kwartalne, przygotowanie raportów scenariuszowych „co jeśli”.
  • Zgodność prowadzenia ksiąg ze standardami IFRS / MSSF.
  • Zarządzanie przepływami pieniężnymi.
  • Rozliczenie kosztów.
  • Obsługa audytów zewnętrznych i wewnętrznych.
  • Zarządzanie ryzykiem podatkowym.
  • Zarządzanie procesami ewaluacji aktywów, testy wartości, modelowanie i planowanie podatkowe.
  • Przygotowanie planów rozwoju pracowniczego.

Główne osiągnięcia:

  • Wdrożenie SAP ERP, korzyści: wiele produktywności procesowych, takich jak uzyskanie dostępu do informacji zarządczej, kosztów/rentowności, które przekładają się na minimalizację ryzyka biznesowego.
  • Restrukturyzacja finansowania i idąca za nią stabilizacja przepływów pieniężnych.
  • Realizacja projektu restrukturyzacyjnego regionu.

1999 – 2007 Chipita Poland, Dyrektor Finansowy – Główny Księgowy

Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium.

Główne zadania:

  • Budżetowanie i planowanie finansowe, przygotowanie scenariuszy „co jeśli”.
  • Zgodność ze standaryzacją IFRS / MSSF.
  • Zarządzanie przepływami pieniężnymi.
  • Rozliczenie kosztów.
  • Obsługa audytów wewnętrznych i zewnętrznych.

Główne osiągnięcia:

  • Wsparcie w projekcie budowy fabryki na terenie Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej, przygotowanie biznes planu dla SSE, prowadzenie rokowań z SSE i Ministerstwem Gospodarki, zarządzanie budżetem inwestycyjnym, korzyści: zwolnienie podatkowe do 2026 w CIT.
  • Optymalizacja podatkowa w obszarach VAT i CIT oraz cłach importowych, korzyści: wzrost rentowności brutto o 15%.
  • Optymalizacja w obszarze kosztów materiałowych skutkująca zwiększeniem marży brutto o 15%.
  • Implementacja narzędzia Hyperion, korzyści: uzyskanie szybkiego dostępu do informacji zarządczej, uproszczenie procesów konsolidacyjnych.

Case study

A global company operating in the food industry

In 2001 I managed a project to build a greenfield factory in the Łódź Special Economic Zone. The investment value was about 100 million PLN. I was responsible for negotiations with the SSE and the Ministry of Economy.

The factory currently generates more than 150 million PLN per year, with a gross margin of over 20%, while it is exempt from paying income tax until 2026 inclusive.

In 1999, applying valid import regulations, I took advantage of the duty-free quantitative quotas system managed by the ARR. With the abolition of customs duties on a special blend of flour, used for baking the company’s products, the gross margin increased from 15% to 20%. The average turnover reached approximately 100 million PLN per year.

In 2004, using specific provisions contained in the food standards and VAT regulations, I managed a reclassification project for products manufactured by the company. As a result we acquired the right to apply 7% VAT rate (instead of 22%) for product groups representing 90% of the turnover, and the gross margin increased from 20% to 30% with an average turnover of more than PLN 100 million per year.

A dynamically developing company on the TMT market

I implemented a new information management system, changing the model of reporting from statutory to management. The system allows to obtain information on the profitability of business processes across various sales channels, the amount of operating costs, cash demand, current financial liquidity, and also allows to compare the results with set plans and budgets.

Moreover, the grant that I have acquired in the amount of 1.5 million PLN on R&D allowed to develop and commercialise a prototype of a modern telecommunication platform – Trafix C5. Its market value is estimated at 36 million PLN.

Skontaktuj się ze mną

Mateusz Skonieczny